Hos oss er vi opptatt å behandle ut ifra pasientens forutsetninger og ønsker. Vi legger både langsiktige og kortsiktige planer for behandling, og gjør klart for deg hvilket resultat du kan forvente.
Når vi foreslår en eventuell behandling, legger vi vekt på å presentere flere alternativ.
- Det som MÅ gjøres.
Handtering av smerter og infeksjoner. - Det som BØR gjøres innen rimelig tid.
Pasienten har ingen akutte symptomer, men risikerer a få det, og ytterligere forfall, om ingenting blir gjort innen rimelig tid. - Det som KAN gjøres.
Dette er behandling som konkurrerer med andre forbrukeravgjørelser. Behandlingen verken MÅ eller BØR gjøres for a hindre ytterligere forfall. Men pasienten ønsker det, og er villig til a betale det det koster.
Det er viktig at pasienten ikke blander sammen det som må, bør eller kan gjøres. Pasienten risikerer å føle seg presset til en behandling som verken må eller bør gjøres.
DU KAN RINGE OSS, ALLTID
Vi på klinikken i Brønnøysund stiller opp utenom kontortid når vi har anledning til det. Du skal kunne ringe etter hjelp når som helst, og om vi ikke har anledning til å behandle der og da, kan vi skrive ut resept, henvise videre til legevakt eller gi svar på spørsmål om hva du bør gjøre videre.
Alle skal ha et godt smil
Vi ønsker at alle våre pasienter skal ha et godt smil.